Mostrando resultados del 1 al 3 de 3

Tema: La EUGENETICA ¿una opcion?????

Miembro Activo Avatar de Gesem
    Muy cerquita al lago Titicaca en Puno - Puno - Perú

Cool La EUGENETICA ¿una opcion?????

Holaas, Dios con nosotros.

En un diario local me entere con respecto a esta palabrita EUGENETICA, al comienzo no le di importancia pero cuando empece a darle un poco mas de lectura y algunos archivos que recien investigue (muy vagamente) me di con la sorpresa de que se trata de UNA MANIPULACION DESDE LA FORMACION DEL EMBRION EN ADELANTE, segun lo que encontre es algo asi como la solucion ante problemas geneticos o al menos su control y manipulacion.

Hermanos esta actividad hasta que punto puede ser aceptada?????

Dios nos ayude a poder enteder su DISPOSICION.
    Provervios 27:6 Fieles son las heridas del que ama ; pero importunos los besos del que aborrece .

(quiero aclarar que en mis comentarios muchas veces coloco las mayusculas dando a conocer algo a resaltar, no quiero dar a conocer que estoy gritando, perdonen si he causado incomodidad, solo espara poder escribir mas libremente)

Doctor Miembro

Christian Principles for Genetic Interventions

Hola GESEM

La Iglesia tiene un documento oficial con respecto a este tema
    (está en Inglés), puedes leerlo en:

[Solo usuarios registrados y activados tiene acceso a enlaces ]

Y un articulo de la Revista Dialogo:

También puedes descargar un resumen en formato PDF de:

Miembro Activo Avatar de Gesem
    Muy cerquita al lago Titicaca en Puno - Puno - Perú

Cool Gracias...

Holaas, Dios con nosotros

Muy agradecido hermano por la informacion:

Cita Empezado por drmarquez Ver Mensaje
    Hola GESEM

La Iglesia tiene un documento oficial con respecto a este tema
    (está en Inglés), puedes leerlo en:

Y un articulo de la Revista Dialogo:

También puedes descargar un resumen en formato PDF de:

Mas que nada quisiera que mis queridos lectores aprecien algunos principios que estan dentro de uno de los enlaces dados, lo cual dice:

Principles
    1) Confidentiality. Christian love requires that trust be maintained in human relationships. The protection of confidentiality is essential to such trust. In order to safeguard personal privacy and protect against unfair discrimination, information about a person's genetic constitution should be kept confidential unless the person elects to share the knowledge with others. In cases where others may suffer serious and avoidable harm without genetic information about another person, there is a moral obligation to share the needed information (Matt. 7:12; Phil. 2:4).
    2) Truthfulness. The Christian obligation to be truthful requires that the results of genetic testing be honestly reported to the person tested or to responsible family members if the person is incapable of understanding the information (Eph. 4:25).
    3) Honoring God's Image. In all of God's creation, only human beings were created in the image of God (Gen. 1:26-27). The Christian acknowledgment of God's wisdom and power in creation should lead to caution in attempts to alter permanently the human gene pool (Gen. 1:31). Given current knowledge, genetic interventions in humans should be limited to treatment of individuals with genetic disorders (somatic cell therapies) and should not include attempts to change human reproductive cells (germ cell alterations) that could affect the image of God in future generations. All interventions in human beings for genetic reasons should be taken with great moral caution and with appropriate protection of human life at all stages of its development (with reference to selective abortion, refer to the principles stated in "Seventh-day Adventist Guidelines on Abortion").
    4) Prevention of suffering. It is a Christian responsibility to prevent or relieve suffering whenever possible (Acts 10:38; Lk. 9:2). For this reason the primary purpose of human genetic intervention should be the treatment or prevention of disease and the alleviation of pain and suffering. Because of the tendencies of sinful human nature, the possibility of abuse, and unknown biological risks, attempts to modify physical or mental characteristics with genetic interventions for healthy persons who are free of genetic disorders should be approached with great caution.
    5) Freedom of choice. God values human freedom and rejects the ways of coercion. People who are capable of making their own decisions should be free to decide whether or not to be tested genetically. They should also be free to decide how to act on information that results from testing, except when others may suffer serious and avoidable harm. It may be the morally responsible choice to avoid known risks of serious congenital defects by forgoing procreation. While such decisions about procreation and genetic testing are deeply personal, they should be made by the individual with due consideration for the common good.
    6) Stewardship of creation. Safeguarding God's creation includes esteem for the diversity and ecological balance of the natural world with its countless species of living creatures (Gen. 1). Genetic interventions with plants and animals should show respect for the rich variety of life forms. Exploitations and manipulations that would destroy natural balance or degrade God's created world should be prohibited.

7) Nonviolence. Using genetic manipulation to develop means of warfare is a direct affront to Christian values of peace and life. It is morally unacceptable to abuse God's creation by changing life forms into weapons of destruction (Rev. 11:18).
    8) Fairness. God loves all human beings, regardless of their perceived social status (Acts 10:34). The benefits of genetic research should be accessible to people in need without unfair discrimination.
    9) Human dignity. Created in God's image, human beings are more than the sum of their genes (Gen. 1:27; Acts 17:28). Human dignity should not be reduced to genetic mechanisms. People should be treated with dignity and respect for their individual qualities, and not be stereotyped on the basis of their genetic heritage.
    10) Healthfulness. Christians have a responsibility to maintain the health of their bodies, including their genetic health (I Cor. 10:31). This means that Christians should avoid that which is likely to be genetically destructive to themselves or to their children, such as drug abuse and excessive radiation.

Y creo que mas que la opinion de uno esta LO QUE LA BIBLIA DICE, estoy de acuerdo con los puntos mostrados, y espero que Dios nos oriente si estamos equivocados.

Gracias Dios por todo lo que haces por nosotros tanto dentro nuestro como por fuera.
    Provervios 27:6 Fieles son las heridas del que ama ; pero importunos los besos del que aborrece .

(quiero aclarar que en mis comentarios muchas veces coloco las mayusculas dando a conocer algo a resaltar, no quiero dar a conocer que estoy gritando, perdonen si he causado incomodidad, solo espara poder escribir mas libremente)

Bookmarks

Normas de Publicación

• Usted no puede abrir nuevos temas
  • Usted no puede escribir respuestas
  • Usted no puede enviar archivos
  • Usted no puede editar sus mensajes
  •  
  • BB code is habilitado
  • Las caritas están habilitado
  • Código [IMG] está habilitado
  • [VIDEO] code is habilitado
  • Código HTML está deshabilitado